Zwalczanie pluskwy

Pluskwa plaga mieszkań minionego wieku. Aczkolwiek  niejednokrotnie słyszy się, że coś nas strasznie pogryzło, aż pojawiają się rany.Pluskwy lubią towarzystwo człowieka, gdyż lubują się w jego krwi. Są aktywne głównie w nocy i to często na łóżku. Pluskwy są bardzo małymi owadami do 6 mm. Najczęściej można je zlokalizować w szczelinach ścian, spojeniach łóżek, pod ramami obrazów, zasłonach, roletach.
Sposoby na zwalczanie pluskwy:
  • zagipsowanie szpar, szczelin, dziur po gwoździach
  • do gipsu dla pewności dodać środek owadobójczy w proszku
  • jeśli wiemy gdzie owady się zagnieździły, można te miejsca przecierać wodą z octem, amoniakiem a nawet rozpuszczalnikiem.
  • ważne jest to że rozpuszczalnik usuwa jaja pluskwy (ostrożnie pry tej metodzie na ogień)

2 komentarze:

  1. Pluskwy to rzeczywiście straszne szkodniki. Jak tylko zobaczyłem je u siebie w mieszkaniu zadzwoniłem po ekipę zwalczającą pluskwy (polecam http://abaddd.pl/zwalczanie-pluskiew/), a oni błyskawicznie rozprawili się z problemem. Nie polecałbym zajmowania się czymś takim na własną rękę.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie zaszło to trochę za daleko mimo wszystko i byłem zmuszony skorzystać z firmy Dezpest Wrocław która zajmuje się tego typu przypadkami. Z domowych sposobów testowałem wodę z octem i przy mniejszej ilości pluskiew rzeczywiście się sprawdzało.

    OdpowiedzUsuń

Jak usunąć plamy z mebli i okien po malowaniu?

Malowanie za Nami a tu na krześle co stała farba masa plam. Gdzieniegdzie plamy na szafie- ręce można załamać. Ale nie jest źle jak by się m...